Jakiego rodzaju jest to ubezpieczenie?
WARTA TRAVEL to ubezpieczenie turystyczne gwarantujące ochronę ubezpieczeniową podczas podróży zagranicznych na całym świecie w zakresie terytorialnym określonym w umowie ubezpieczenia. W ramach tego ubezpieczenia zapewniamy m.in. organizację i pokrycie kosztów leczenia w przypadku nagłego zachorowania, następstw choroby przewlekłej i nieszczęśliwego wypadku, bezgotówkową likwidację szkód za granicą, usługi assistance, w tym transport do Polski po wypadku czy nagłym zachorowaniu.
Co jest przedmiotem ubezpieczenia?
- koszty leczenia nagłych zachorowań, następstw chorób przewlekłych i nieszczęśliwych wypadków wraz z usługami assistance
- następstwa nieszczęśliwych wypadków
- bagaż podróżny, wydatki poniesione w związku z opóźnieniem dostarczenia bagażu oraz opóźnieniem lub odwołaniem lotu
- odpowiedzialność cywilna w życiu prywatnym
- koszty odwołania podróży
- kontynuacja leczenia powypadkowego w Rzeczypospolitej Polskiej
- zniesienie udziału własnego w wynajętym samochodzie
Suma ubezpieczenia
- z zastrzeżeniem OWU, sumę ubezpieczenia/sumę gwarancyjną określa klient; w przypadku kosztów odwołania podróży, kontynuacji leczenia w Rzeczypospolitej Polskiej oraz zniesienia udziału własnego w wynajętym samochodzie maksymalne sumy ubezpieczenia są wskazane w OWU
- suma ubezpieczenia/suma gwarancyjna stanowi górną granicę odpowiedzialności Warty Szczegółowy opis przedmiotu i zakresu ochrony został omówiony w rozdziale 2 OWU.
Czego nie obejmuje ubezpieczenie?
- szkód powstałych w kraju stałego zamieszkania klienta
- operacji plastycznych
- leczenia stomatologicznego: profilaktycznego, protetycznego i ortodontycznego
- szkód w środowisku naturalnym
Pozostałe informacje zawarte są w rozdziale 3 OWU.
Jakie są ograniczenia ochrony ubezpieczeniowej?
Warta nie ponosi odpowiedzialności za zdarzenia i koszty powstałe w wyniku:
- umyślnego działania lub rażącego niedbalstwa
- uszkodzenia ciała i rozstroju zdrowia, spowodowanego leczeniem oraz zabiegami leczniczymi
- zażycia narkotyków lub innych środków odurzających
- prowadzenia wszelkiego rodzaju środków transportu bez wymaganych prawem danego kraju uprawnień
- działania wbrew miejscowemu prawu i zakazom władz lokalnych
- usiłowania lub popełnienia umyślnie przestępstwa lub samobójstwa
- zaburzeń psychicznych
- zawodowego uprawiania sportu
Pozostałe ograniczenia oraz wyłączenia odpowiedzialności uprawniające do odmowy wypłaty odszkodowania i innych świadczeń lub ich obniżenia zostały wskazane w rozdziale 3 OWU.
Gdzie obowiązuje ubezpieczenie?
- ubezpieczenie obowiązuje podczas podróży zagranicznych w zakresie terytorialnym określonym na polisie (z wyłączeniem terytorium Rzeczypospolitej Polskiej i kraju stałego zamieszkania Ubezpieczonego)
Co należy do obowiązków Ubezpieczonego?
Do obowiązków Ubezpieczonego/Ubezpieczającego należy:
- opłacenie składki z góry za cały okres ubezpieczenia
- w przypadku powstania szkody:
• powiadomienie telefoniczne COK o zdarzeniu niezwłocznie po jego zajściu lub uzyskaniu o nim wiadomości, nie później niż w ciągu 7 dni po ustaniu przyczyn uniemożliwiających wcześniejsze zgłoszenie szkody
• postępowanie zgodnie ze wskazówkami udzielonymi przez pracownika COK, a w szczególności przekazanie do Warty zgłoszenia szkody wraz z dokumentami potwierdzającymi powstanie zdarzenia i zasadność roszczeń
• podanie wszelkich dostępnych informacji potrzebnych do udzielenia pomocy z zakresu usług assistance, a w szczególności imienia i nazwiska, numeru polisy, miejsca pobytu i numeru telefonu, pod którym COK może się skontaktować z klientem lub jego przedstawicielem, krótkiego opisu zdarzenia objętego ubezpieczeniem assistance oraz rodzaju potrzebnej pomocy
• stosowanie się do zaleceń Warty oraz udzielanie jej informacji i pełnomocnictw w zakresie niezbędnym do prawidłowej likwidacji szkody Szczegółowe informacje podane są w rozdziale 4 i 5 OWU.
Jak i kiedy należy opłacać składki?
Składka powinna być zapłacona w dniu zawarcia umowy ubezpieczenia lub później, jeżeli takie były ustalenia w umowie ubezpieczenia.
Składka jest płatna: gotówką, kartą płatniczą lub przelewem bankowym, w zależności od dostępności danej formy płatności w punkcie sprzedaży.
Kiedy rozpoczyna się i kończy ochrona ubezpieczeniowa?
Z zastrzeżeniem indywidualnych uzgodnień, odpowiedzialność Warty:
- rozpoczyna się od dnia wskazanego w dokumencie ubezpieczenia jako początek okresu ubezpieczenia, nie wcześniej jednak niż:
• od dnia następnego po zawarciu umowy ubezpieczenia i zapłacenia składki albo jej pierwszej raty
• od dnia i godziny zawarcia umowy ubezpieczenia i opłacenia składki, pod warunkiem, że w chwili zawarcia umowy klient przebywa na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej - kończy się w zakresie ubezpieczenia:
• kosztów leczenia, assistance, bagażu podróżnego, odpowiedzialności cywilnej, kontynuacji leczenia powypadkowego w Rzeczypospolitej Polskiej, zniesienia udziału własnego w wynajętym samochodzie w momencie przekroczenia granicy Rzeczypospolitej Polskiej albo kraju stałego
zamieszkania klienta – nie później niż o godzinie 23:59 w dniu oznaczonym w polisie jako dzień zakończenia okresu ubezpieczenia
• następstw nieszczęśliwych wypadków w momencie powrotu klienta do miejsca zamieszkania na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej albo kraju
stałego zamieszkania klienta – nie później niż o godzinie 23:59 w dniu oznaczonym w polisie jako dzień zakończenia okresu ubezpieczenia
• kosztów odwołania podróży z dniem wskazanym w dokumencie ubezpieczenia jako koniec okresu ubezpieczenia, a w odniesieniu do anulowania biletu podróżnego lub noclegu z datą wyjazdu klienta do celu podróży wskazaną na bilecie podróżnym lub datą zameldowania się klienta w miejscu noclegu wskazanego w dokumencie rezerwacji
Umowę ubezpieczenia kosztów odwołania podróży zawiera się w dowolnym terminie, lecz nie później niż na 7 dni kalendarzowych przed datą rozpoczęcia podróży.
Szczegółowe informacje na temat ochrony ubezpieczeniowej znajdują się w §34 OWU.
Jak rozwiązać umowę?
Jeżeli umowa została zawarta na okres dłuższy niż 6 miesięcy, Ubezpieczający może odstąpić od niej za pomocą pisemnego powiadomienia w ciągu:
- 30 dni od dnia zawarcia umowy – osoby fizyczne
- 7 dni od dnia zawarcia umowy – przedsiębiorcy
Konsument, który zawarł umowę za pośrednictwem środków porozumiewania się na odległość, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie w terminie 30 dni od poinformowania go o zawarciu umowy lub od dnia potwierdzenia informacji o zawarciu umowy, jeżeli jest to termin późniejszy.
Szczegółowe informacje na temat rozwiązywania umowy ubezpieczenia znajdują się w §34 OWU.
Kup ubezpieczenie podróży